fredag 6 september 2013

Bra fredag

De släppte till slut in mig, även fast jag var tidig. Köpte ingen parkeringsbiljett då de var gratis till nio. Jag har kommit underfund med att doktorer tar oss patienter på rullande band. Som på Ica. En snabb scanning och sedan är man klar. Snabbt utlåtande och sedan är det betalningen kvar. Jag kan säga att jag hellre går på Ica. Där får jag med mig något nyttigt hem.

Idag var det något nytt. Under min tid som hjärnskadad har jag träffat på EN inom sjukvården som verkligen brydde sig! En av kanske tio?!
Idag hände det igen. Han tog sig tid. Han lyssnade. Han brydde sig. Och framförallt, han var där för att hjälpa mig. 
Jag var där i en timme och en kvart. Ångesten steg över den väntande p-boten. Men som sagt; en bra fredag! Inte ens en bot, trots att jag stod "olagligt" i en halvtimme. Lucky me! 

Det visade sig att min nacke är lite halvkass. Men sånt där är bara tråkigt att läsa om så vi skippar "tyck-synd-om-mig-snacket". 

Senare blev det hockey i LLA. Eller det heter bara LA nu för tiden. Men det låter skumt att säga "jag åker till LA" och så är det bara i Karlstad och inte alls i Amerika som man skulle kunna önska ;)
Hade en sån där trevlig pratstund med svärmor :) Sån där pratstund så man känner sig tusen kilo problem lättare efteråt, skönt det :)
Och ja, hockeyn var väl bra den med. Vi kan väl säga att Jens tunnel på Tomas Rhodin var matchens höjdpunkt! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar