söndag 1 september 2013

Hej alla glada ...

Jag skriver detta enbart för er måndagsläsare. Ni sitter där med trötta ögon. Och ert största problem är varför fredag har så nära till söndag och måndag har så långt till fredag? 
Den eviga frågan som man aldrig får svar på. Ni tänker tillbaka på helgen och längtar till nästa :)

Därför tänkte jag meddela att pausen är slut och jag kör på igen. Med plattan i mattan ;) det är 99 dagar kvar till vi lyfter mot Asien :) och jag ska fixa ett nytt pass tills dess. Ett pass fyllt med ångest. Mitt förra pass står det Dalarna i. Nu ska jag göra det på en värmländsk polisstation och inser att det är först nu, som jag på riktigt, blir värmländska.. 

Det kommer inte längre stå Dalarna. Det kommer stå Värmland. Och det är ångest. Efter sju år här kan jag fortfarande inte släppa Norberg! Jag trodde det var ångest att göra adressändring! Det var det inte, det var bara lite magont! 

Men det är väl bara välkomna mig själv in i Ack Värmeland du sköna .. Och ha Norberg förevigt begravt i hjärtat och dialekten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar