torsdag 19 september 2013

Tji fick Telia

Hela veckan har det ringt och ringt från något okänt nummer. Dialect AB har det stått på hitta.se. När jag inte svarar ringer de igen, och när jag inte svarar igen så ringer de från ett nytt nummer.
Telefonförsäljare har jag tänkt. Och helt enkelt inte brytt mig. Precis som jag brukar med okända nummer. 

Idag råkade jag svara. På andra sidan tråden var det en uuuuuurtrevlig kille. Som väntat. Han ringde från Telia. Eller åtminstone på Telias bekostnad. 
Han började fråga vad jag hade för telefon, hur mycket jag ringde osv.

Jag sa som det var att jag hade ganska mycket samtal osv. Han ville naturligtvis byta mitt abonnemang då mitt går ut i december eller något sådant. Han tyckte det var onödigt att jag hade rörliga kostnader. Då kunde jag ha en högre månadskostnad istället. Här började jag ana onåd. 
I detta skede undrade han hur höga räkningar jag brukar ha. 
Jag svarar med handen på hjärtat att 200-250 brukar det ligga på. 
Och då säger han bara; men ojdå, då var det inget mer. Hejdå ....

Öh hejdå? Han tyckte nog inte det var så högt för en 23åring i dagens samhälle.
Då själva abonnemanget kostar 79 i månaden och spotify 99. Jag ringer alltså för 20-70 kronor i månaden hahah! 
Så han förstod nog att hos mig skulle han inte finna några miljonsummor haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar