lördag 8 mars 2014

Förtidspensionär

Jaha. Här sitter jag nu. Lördagmorgon.
Sitter i köksfönstret och väntar på att solen ska gå upp. Och vet ni, jag sitter och väntar på att affärn ska öppna. Jag tänkte åka och köpa massa god frukost till min sovande favorit. 

Men klockan går otroligt sakta och den är just nu 05.39. Affärn öppnar 8.00 och då kan jag lova att den här pensionären hänger på låset! 

Jag är jetlaggad. Från nattjobb. Hade vart kul att skriva från Thailand. Men nu har jag spenderat konstig tid på bruket istället. Förra lördagen gick jag och la mig 23 och vaknade 02.
Igårkväll tänkte jag att jag skulle tvinga mig själv att vara vaken. Somnade 01 och vaknade 04.. Fina tider det här. 

Orkade inte ligga kvar där och knöla så jag gick upp. Tog en smörgås, slängde in en tvätt och nu sitter jag här med nagellack och, som sagt, inväntar solens uppgång. 

Idag är det förresten sista omgången i SHL. Jag hatar SHL. Jag gillade Elitserien mer, det lät så mycket bättre. SHL liksom, vadå försöka härma NHL, AHL och KHL?! Det kanske är det som är meningen. Att vi ska hänga på övriga hockeyvärlden. Men ändå. Elitserien låter bättre! 

I alla fall. Det är sjukt nervöst och jag vet inte om jag vill se matchen eller inte. Ska förmodligen ner på o'learys och där lär jag inte direkt kunna blunda för dagens matcher! Vi kan väl säga att alla håller en extratumme för ett Brynäs utan Gunderson ikväll? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar