tisdag 23 september 2014

Frost

Ett av kriterierna jag hade när jag köpte bil var motorvärmare. Hatar kalla bilar och hatar att skrapa rutan. Igårkväll tänkte jag att jag skulle prova, så att jag skulle få en varm bil att åka hem i på morgonen. 
Hade inte en tanke på att det FAKTISKT skulle bli minusgrader. 

Imorse när C-laget ramlade in så berättade de att det var minusgrader ute. -2,5 grad. Och ingen kunde vara lyckligare än mig i det ögonblicket som jag mindes hur jag grejat med den där sladden och den där förbannade digitala stolpen...... 

De berättade att varenda bil därute var isig. Inte min, berättade jag stolt, för jag har motorvärmare. 
För det är ju en sån sak man måste berätta för karlarna på jobbet. Bilsaker.

Jag ska väl tillägga att jag har blivit måttligt förvirrad angående det där. 
K: sätt timern på 6.00 så slår den på 3.00 och är varm tills du ska fara hem.
M: ställ klockan på 5.30 så ska den vara varm när du ska hem. 
L: nej, du kan inte ställa den på 6.00, du måste ställa in 5.00!

Jag satt där mer förvirrad än innan men valde att sätta timern på 6.00 som förste arbetskamraten sa. 
Vet ni vad mer jag gjorde? Jag råkade sätta på OFF. 

Min bil var lika isig som alla andra. Skillnaden var bara att från min bil stack det ut en sladd. Jag tänkte att jag hinner nog rycka ur den innan alla kommer ut och ser "tjejen som inte kan ställa in en motorvärmare
Det hann jag inte. Helt plötsligt skulle alla åka hem samtidigt, och där stod min fina bil med sladd. Och jag bredvid med skrapan! HEJA CARRO!!!

1 kommentar:

  1. :) ;) men den är i alla fall den tuffaste tjejbilen på parkeringen även om den är isig MED sladd :) / svm

    SvaraRadera