tisdag 30 september 2014

Stackars föräldrar


I Jens bilar så har det alltid funnits AUX så vi har kunnat ha antingen Spotify eller ett USB-minne fullt med musik. 
Så i fem år har jag varit van med det. Lika i pappas bil. Samma lyx där. 
I min bil nu är det antingen radio eller cd-skivor.

Och jag är såhär tre veckor efter mitt bilköp trött på de cd-skivor jag har. Trots att det är tre stycken med Uggla. 
Borde kanske inte klaga ;) 

Nu har jag knappt åkt några långsträckor alls, utan till jobbet och till stan ungefär. Och en gång hem då :)

Och så kom jag att tänka på när vi var små, jag och Robert satt i baksätet och tjatade öronen ur våra stackars föräldrar att sätta i den där Gyllene Tider- eller Magnus Uggla-skivan. Jag kunde ju för allt i världen inte förstå varför de inte ville? Varför skulle vi lyssna på tråkig radio? 
"För att vi ska höra om det blir något trafikmeddelande...." sa de. 
Och vet ni, vi tjatade ännu mer. 

Såhär 15-20 år senare förstår jag. Jag förstår att pappa inte ville lyssna på samma skiva med 20 låtar upp till
Umeå eller Örnsköldsvik. Jag förstår att de tröttnade ur ibland! Jag förstår varför vi fick en varsin freestyle ;)

Så till mor och far, förlåt för att vi tjatade.
NU förstår jag varför ni var så envisa! :)


Trots allt så ser vi ju rätt oskyldiga ut ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar