söndag 10 maj 2015

Bruket on Tour

Jag var ju lite tveksam till den här båtresan, dels för att jag är rädd för vatten och båtar. Och dels för att alla andra tjejer skulle stanna hemma. Med alla andra menar jag då de fyra andra som jobbar på bruket. 

Men ingen kommer ihåg en fegis, så jag tog beslutet att tuta och köra. 
Helt klart ett bra beslut! 
Jag och de värmländska pöjkera har haft en bra resa. 
Jag har skrattat så att jag fått ont i käkarna, dansat så att jag fått ont i fötterna och sovit så lite så att jag fått ont i huvudet. Men ååh så värt det! 

Vissa har bränt 4000 i baren , andra sov bort hela kvällen och någon glömde jacka och hemnycklar på båten.
Bruket on Tour är inte att leka med direkt! 
Som tjej har jag agerat lite sådär mamma åt gänget, drick inte så mycket nu, hittar du till hytten själv, vakna nu det är mat, du tappade din telefon, du glömde din öl,... Osv osv. 

Och tro det eller ej. Men de lyssnar och tackar :) brukets gudinna fick jag höra! Haha!

För allmän trivsel publiceras inga bilder på detta spektakel! 
Bara en när vi satt ute och halvt frös ihjäl i, men vad gör man inte för en solnedgång? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar