fredag 15 maj 2015

Just nu

Hela dagen har jag sett folk gå omkring i tshirt, shorts och jag såg till och med en tjej gå runt i bikini. Jag ligger och solar, i lä, med fleecetröja, långbyxor och en filt för de tillfällen solen går i moln. 
Vad har ni andra för rysshud som så nonchalant kan glida omkring med sommarkläder?! 

När jag imorse cyklade ner till Daphne som är ensam hemma så mötte jag en kille i shorts och tshirt. Själv kom jag i den tjockaste fleecen jag har och en goretex-jacka. Och jag frös. 

När jag skulle cykla hit nu på kvällen har jag sett folk i tshirt. Jag tänkte att vinden kanske mojnat och att det är varmt ute nu? 
I helsike heller. 

Så nu sitter jag här med en katt som inte vill umgås och har illröda öron bara för att jag var dum nog att inte ta mössa!

Nästa gång jag ska vara kattvakt åt Daphne ska jag ge henne mat när jag åker härifrån istället för direkt när jag kommer. Då kanske hon har tid att prata lite med mig också, och det vore ju trevligt. 
Jag ska vara kvar här till Jens slutat jobba vid 21.48, då tar vi en gemensam cykeltur hem :) och ska jag vara ärlig så packade jag faktiskt med mig en mössa ;)


1 kommentar:

  1. Åh ja, men hon var ju i varje fall i vardagsrummet (precis när kortet togs), tack för hjälpen supergoa du från både Daphne och mig / svm

    SvaraRadera