onsdag 22 juli 2015

2015?

Idag åt vi på uteservering, firade att Jens fått semester. Eller vi båda egentligen, men jag är ju sjukskriven så de är ju inte så mycket att fira egentligen. 
Vi åt på olearys. Jag tog min vanliga Boston Celtic-burger. Som jag alltid gör. Som alltid går hem. 

Men idag höll jag på att bli vansinnig. Jag är, likt resten av världens befolkning, allergisk mot rök. Jag tål det inte, men det gör nog inga lungor va? 
Det är ju absolut inte bra för någon. Men den som röker skiten drar ju in det frivilligt, vi andra är bara passiva rökare.
Och jag tycker att det är bedrövligt att vi andra ska behöva anpassa oss på en uteservering år 2015. För att fåtalet personer ska sitta och bolma i sig. Cigarett efter cigarett. Mitt i vår mat..

Nu har jag astma och ett luktsinne utan dess like, så jag kanske reagerar mer än vanligt folk. Men kom igen. Ingen kan väl gilla det?? En uteservering med tak och väggar nästan till taket, som att röken bara försvinner med en poff? 

Nej ni, det borde vara förbud där med. Så får ni sakna det hur mycket ni vill, med ert vinglas eller er öl. 
Couldn't care less! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar