lördag 25 juli 2015

Ååh vilken härlig dag

Jag och Jens stirrar oss nästan otrevliga på omgivningarna här. Vi tittar och tittar. Sitter tysta och bara njuter. Och kanske lite osociala, jag vet inte! Men de är så vackert här uppe! 
Idag har vi vart med Nina till deras stuga och hälsat på fåren. Vackrare och mer rofyllt ställe får man leta efter! 

Jag är ju lite smått förälskad i får. Och idag fick jag klappa några. Så himla häftigt. Skulle gärna ha några egna, fem sex stycken i alla fall! :) 
Vi har sett massa djur idag, och till vår glädje massa renar. Tre stycken renbarn som jag så turistigt säger. Kalvar heter det såklart :) 

Herregud vilket fantastiskt ställe detta är. Och plusset på allt idag var att vi igår serverades skaldjurssoppa till förrätt och kyckling och risotto till varmrätt. 
Något som fick den här finsmakaren att skrynkla lagom på näsan. Vad ska det bli nästa middag liksom? 

Det blev flankstek. Gott kött och perfekt potatis. Och rödvinssås, jag som älskar det. Till efterrätt serverades det rabarberpaj. Så gott så min mage till slut sa stopp! :) perfekt avslut på en underbar dag! 

Fast det var inte slut där egentligen, vi satte av upp mot Flatruet och fick se något som måste upplevas med egna ögon för att förstå! :) 
Har tyvärr dåligt med bilder på min telefon från idag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar