fredag 24 juli 2015

Där lupinerna blommar

Våra lupiner, i Värmland, blommade för ungefär en månad sedan. Och här står den i full blom! 
Platsen är Härjedalen. 
Vi bor på ett hotell precis nedanför Funäsdalsberget. Riktigt fint, med vy över Funäsdalssjön. Vi har frukostbuffé, lunchpaket och tvårättersmiddag varje dag. Det är så vackert härikring så man får blinka några extra gånger för att förstå att det faktiskt är på riktigt. 

Resan upp gick som smort. Något jag är väldigt duktig på är att läsa in mig på en karta någon dag innan och sen veta vägen dit vi ska. Vad ska vi med gps till liksom? Jens frågar och jag svarar. Vilket dreamteam. 
Hade lite ångest över vart vi skulle äta lunch. Mora och Orsa var för tidigt och Sveg kändes försent. Vi sa att vi skulle chansa på Noppikoski, men där sprang vi bak i skuffen och hämtade varsitt äpple, så höll vi oss till Sveg. Noppikoski var inte mycket att stanna i direkt haha! 

I Hede stannade vi och hälsade på dagens 25åring på Ica. Och strax efter Tännäs fick vi stanna för renar! Första gången vi ser vilda renar, och det var väldigt turistigt skitcoolt! Annars brukar jag ha lite pokerface om att jag är turist, men nu så var jag nog som en tvättäkta, Japanliknande turist med kamera hahah! 

Imorgon ska vi turista och vandra i Långå. Ska bli riktigt roligt, hoppas på kanonväder! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar