torsdag 16 juli 2015

Cykel

Varför är det helt plötsligt tråkigt? Jag har inte varit ett dugg sugen under hela våren/sommaren. Nu är jag ju en sunshinerider och skulle aldrig slå mig ner på sadeln medan de regnar. 
Och vädret har väl inte varit kanon direkt.
Men de är absolut inte de enda jag kan skylla på, jag har helt enkelt inte funnit det lockande.


Trots detta sitter jag och tittar på Touren och tycker det är roligt, letar efter en ny mtb och tittar efter ny hjälm och varför inte ett par nya handskar?! 
Men vad sjutton ska jag med de till när jag tycker de är tråkigt? Kanske en nytändning?! 

Men nu den här veckan, när jag varit sjukskriven, då vill jag mer än gärna ut och bränna däck. Jag ser mina tre favoriter cykla iväg på sina fina cyklar. Och jag får tålmodigt stanna hemma. För just ja, jag har ju en trasig arm som förmodligen inte skulle orka hålla mig vid styret ens ner till brevlådan...

Sitta hemma och vänta, tänka på dom, "nu är dom nog där, och snart är dom där.." och sen efteråt sitta och lyssna på efterpratet. För sånt är ju en självklarhet, för alla som idrottar. Man måste ju gå igenom vad man just vart med om..
Och själv kan jag typ kontra med ; jag var på toa en gång, och så åt jag en glass, sen kom ni hem igen...

Man skulle kunna tro att jag åt citron istället för glass, men någon gång måste man få vara sur/ledsen och bara känna sig bedrövlig. Och den dagen blev nu ikväll. Imorgon är jag glad igen :)

Jag är ju ingen solskenshistoria på Facebook i alla fall, och det är ju bra, tror jag ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar