söndag 24 april 2016

Min önskan

Det jag önskar mest i huset just nu (jag skriver "just nu", för det varierar må ni tro) är att göra ordning tvättstugan. 
Slänga ut den gamla tvättmaskinen och torktumlaren. Köpa en kombinerad och få mer utrymme ovanför tvättmaskinen. 
Att kalla den där lilla vrån för tvättstuga är ju lite att överdriva, så mer utrymme vore guld! 

Det skulle vara perfekt att ha för att vika kläder eller ha som ett litet skötbord så att vi slapp springa upp med Majken var gång de är dags. Och sen skulle det ju inte vara helt fel att ha en tvättmaskin som inte är från 90-talet. Som inte tar fyra timmar att tvätta en tvätt och som faktiskt är någorlunda tyst! 

Men sen var det ju det här. 
Måla huset. 
Byta fönster. 
Köpa tvättmaskin. 
Mammapeng. 
Den ekvationen går inte ihop. Speciellt inte när mamman i fråga är snål med sina dagar och vill spara så många som möjligt! 
Men drömma får man ju. 
Och det är precis vad jag ska göra nu, tills lilla fröken känner sig hungrig igen. Jag hoppas hon låter mig sova till tre inatt. Drömmen vore till fyra-femsnåret men jag är nöjd om det så bara är till två ;) anpassningsbar mamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar