onsdag 6 april 2016

Nyanser

Natten som var sov Majken för första gången i eget sovrum. I en ny säng. 
Det gick kanonbra! Var nog jobbigast för mig tror jag. Separationsångest.
Men vi sover nog bättre i varsina sovrum. 
Och det gick kanon! För både henne och mig! :) 

Vi håller på att titta på målarfärg, så igår var vi på en shoppingtur hela familjen. Jens vill ha grått hus och jag vill ha rött. När vi gick ut sa expediten;
Ni är välkomna tillbaka sen när ni vet vilken nyans av rött ni vill ha... 
Haha, han visste han, vad en kvinna styr mycket! Men vi får väl se, hur vi bestämmer! Önskar att man kunde se resultatet innan och bestämma sen. 

Sedan var vi in på Bergvik hela familjen. Ett klädset till Majken och blöjor till Majken. Visst nu är jag verkligen ingen shopaholic. Men nog trodde jag att jag skulle unna mig något som en liten klapp på axeln efter förlossning och två-månader som mamma!
Visserligen blev det kanske 30 minuter därinne. Så det var liksom power-shopping, men ändå! :) 

Gud vad skönt det är att ha Jens hemma förresten. Vilka mysiga dagar det blir!  Så skulle det vara jämt, men räkningarna slutar ju inte direkt komma :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar