lördag 30 april 2016

Ja, ni.....

Jag kan väl erkänna att våra nätter med den lilla inte är så klockrena som de har varit. Hon är inte ledsen. Inte alls. Men hon vaknar ofta och är språkig. Annars är hon mammig. Och är det inte det så är hon faktiskt hungrig. Det som hon egentligen bara ska vakna för på natten. 

Från födseln har hon ju sovit i vagga. Och ja, jag har använt vaggningsfunktionen på den. Tjänat några minuter varje natt. Sen växte hon ur den. Och där stod vi med en spjälsäng. Utan vagg.... Grattis liksom. 
Så ja. Det har varit jobbiga nätter. Det går liksom inte att tala om för Majken, tre månader, att hon är för stor för vagga ;)

Jag har försökt ligga så stilla om nätterna för jag har tänkt att hon störs av mig. 
Så jag ligger liksom som jag ligger. Utan prassel i täcket osv ;) 

Ikväll somnade hon 21.30 som vanligt. 
21.40 drar de igång världens fyrverkeri på valborgsfirandet vid hembygdsgården några hundra meter bort. Hela sovrummet blinkar och det smäller högt och tydligt. Tror ni Majken vaknar? 
Nej, det sover hon sig igenom.. 
Haha, jag blir inte klok på detta! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar