måndag 23 maj 2016

Asfalt

Imorse körde jag och Majken hem från Norberg. Vi har haft en tjejweekend ihop utan pappan :) det är ju alltid oroligt att vara ute efter vägarna, och speciellt ensam på långtur med bebis. 
Det flöt på bra fram till Filipstad. Där fick jag stå i bilkö för att en slamsug skulle göra rent VARENDA brunn efter vägen. Och jag kom inte förbi. Jag kan tala om för er att Filipstad har väldigt många brunnar efter vägen. 

Jag blev svettig och Majken började skruva på sig. Ska man sitta i bilen så ska den helst rulla. Ja, ni förstår grejen. 
Tillslut var det en farbror som stod efter vägen som såg min frustration och började dirigera trafiken på exakt det viset som jag och Majken behövde! 
Tack farbrorn i Filipstad! 

Sen kom vi äntligen fram till vår väg. En väg som tydligen skulle asfalteras idag, och den infon låg absolut inte i lådan när jag tittade runt 16-17 i fredags.... Vägen skulle olämpligt nog vara avstängd mellan 8.00 och 18.00 just idag. Jag klev ur bilen och gick och frågade asfaltsgubbarna hur vi skulle lösa detta då. Jag kan ju omöjligt väcka Majken och ta vagnen och gå in hela vägen. Speciellt inte när klockan var 11.30 och vi skulle vara i stan 13.00.... Och alla skulle äta, vissa skulle ha torr blöja och andra skulle duscha. 

Jag trodde de skojade med mig när de sa att jag skulle köra över åkern hem. Men icke. Det var dagens sanning.. Tur vi har BMW, fyrhjulsdrift och någorlunda hög bil. Hade vart fint att bränna över åkern med silverpilen tex .... ;) 

Minst i familjen men kräver mest tvätt .... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar