måndag 16 maj 2016

Guldtjej

Idag var vi på trav. Hela familjen. 
Skiftlag tre skulle spendera lite pengar på hästar. Självklart var jag nervös innan. "Hur ska det gå för Majken?" Man vet ju aldrig om hon kan hålla i pengarna eller om det spårar ut?! 
Haha nejdå! Jag var mest orolig för att hon ska känna sig otrygg och bli ledsen. 
Ja ni med barn vet vad jag talar om, man vill att det ska gå bra! Vi var ändå redo att åka hem när som helst ifall att....

Men hon var sån ängel hela tiden! Plötsligt blev huvudet tungt på henne och då satt hon och sov i knät. "Det var en snäll tös ni har.." sa gubbarna! "Lik mamma..." sa de också :) 
Som att Jens är så stimmig menar jag haha ;) 
De frågade även när hon skulle börja jobba med dom. De vid mitt bord är 60,62,62 och 63. Jag svarade att hon kommer till sommaren så de inte skulle bli ledsna ;) 

Det är riktigt trevligt det där att gå på trav tycker jag! Väldigt mysigt att äta, spela lite och skratta med vänner! :) det borde en göra lite oftare! 

Den bilden nedanför är för ett år sedan ganska så exakt. Jag tränade inför brännbollsturneringen. Visste om att jag var med barn och hade precis talat om det för mamma. Jag mådde fortfarande bra men blev flåsig för minsta lilla. 
På kvällen var det fest i ishallen. "Varför dricker inte du då, är du med barn eller? Höhöhö......" 
De skulle bara veta att världens bästa Majken låg i magen. Men allmänheten fick veta det framåt september-oktober, då började det synas LITE på magen! :) desto mysigare att tänka tillbaka på det än att vara illamående mitt i det ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar