söndag 1 maj 2016

Min lilla statsminister

Jag har aldrig varit något för det här med tv-tittande. Folk de pratar om sina serier och skådespelare. Och jag hänger inte riktigt med. Men det gör ingenting. För jag gör ju något annat bra. Istället för tvn menar jag. 

För att Majken ska bli van med ljud och kunna sova trots lite högre ljud så har jag ständigt tvn på när vi är ensamma hemma. Eftersom att jag inte är en tv-tjej så har vi endast Ettan, Tvåan, Fyran och Sexan. Och jag är nöjd med det. 

Nu ska jag sluta babbla och komma till saken. Majken har visat oss att hon kan ligga på mage med huvudet upplyft. För säkert en månad sedan. Efter detta har hon blivit vansinnig var gång vi lagt henne så. VILL INTE! Så en dag hade jag Riksdagen på. För det är nämligen det de visar på TV på förmiddagar. Jag testar återigen att lägga henne på mage.
Och där och då visar hon sånt intresse och glädje av det :) 
Det krävdes en utfrågning av Löfven och regeringsfolk för att få henne intresserad ;) 
Men tänk vad stark man kunde vara så fort det visades lite politik. Min lilla kämpe! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar