tisdag 10 maj 2016

Dop

I helgen hade vi dop för vår lilla skrutta! Vi var lite veliga om vi skulle ha dop eller bara namngivning. Även fast jag är noll kyrklig så tycker jag ändå att de är lite mysigt med kyrkan. För sådana här saker i alla fall. Dopet råkade även hamna i Norberg. Mycket möjligt att det var min idé ;) 

Vi bjöd bara den allra närmsta släkten för att hålla det lite lagom. Jag gillar ju lagom ;) det var läskigt nervöst precis innan. Att stiga ut i kyrkan och ha allas blickar emot sig. (Inte minst Guds blick, haha! )

Men det gick bra. Prästen skrämde Majken en gång och efter det var det bara försöka hålla hennes humör uppe. Sen förstörde han hennes frisyr. Och vem blir inte ledsen då?! ;) fast hon höll ilskan inne bra ändå! Hon skötte sig exemplariskt och var välkommen i Guds familj. ;) 

Nej, nu ska jag inte skoja bort detta! Det var ett fint dop och hon fick namnet Majken Lily Margaretha :) 
Fina presenter och mysigt fika! Och framförallt, en helg i Norberg! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar