tisdag 31 maj 2016

Skift

Det här med att ha en man som jobbar skift. Självklart märks det i lönekuvertet att det faktiskt plussas på en skiftersättning. Annars skulle ju ingen jobba skift! Men vad jag önskar att han BARA jobbade 6-14... Bara förmiddag! 
Vad fint det hade varit. 

Förmiddagarna går ju bäst. Majken sover till cirka tio. Sedan klär vi på oss och tar en förmiddagspromenad. Kommer hem och äter lunch och vips så är Jens hemma. Det är liksom så jag skulle vilja ha det jämt! 

Nätterna går också kanon. Visst, det är mörkt och lite kusligt här ute i skogen. Men man vänjer sig. För varje natt som går bra så får jag självförtroende. Och nu sommartid är det ju ljust och fint :) 
Och sen Majken kom så lägger jag mig när han åker så det blir liksom ingen ensam stund. När han sover på förmiddagen då, men han kliver upp runt 12-13.. Så nätterna går också bra! :)
Sen hade det säkert vart jobbigare om fröken skulle vilja vara vaken på nätterna, men just nu går det klockrent! :)

Så har vi eftermiddagarna. De är dödligt tråkiga. Han åker 13.30 och kommer hem 22..... Och man bara väntar, väntar och väntar.... Och längtar. Jag tycker ju om Jens så självklart vill jag ha honom hemma så mycket som möjligt!

Hemma så mycket som möjligt är man INTE när man har vändskift.. Då går 24 h utan att vi får se honom.. Ni kan ju gissa vad jag tycker om det ;) ? 

Summan av detta; 
Förmiddagar ; går smärtfritt
Eftermiddagar ; fruktansvärt tråkiga
Nätter ; går riktigt bra
Vändskift ; borde förbjudas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar