torsdag 12 maj 2016

Massa olika

Något jag verkligen ser fram emot är Mors dag. Jag ser alltid fram emot både mors och fars dag. Men i år är det något alldeles speciellt. För i år är jag både MOR och dotter! Spännande! :) 

Vi har helt galet med getingar. Och jag är typ livrädd för dom men har samtidigt aldrig varit så modig mot dom! 
Jag är livrädd för att jag vet hur ont det gjorde i somras när jag tog stick för hela familjen några år framöver. 
Jag är modig mot dom för att de I N T E ska komma åt Majken! 

Tvätten har aldrig varit så rolig att hänga som nu. Dels för att jag hänger ute i trädgården på min torkvinda som Jens grejade ordning idag. Och dels för att det är massa gulliga babykläder. 
Sen ska jag väl erkänna att vi aldrig haft så mycket tvätt som nu. Och det beror inte bara på att det är tre personers kläder :)

Majken skrattade även ikväll. Hon skrattar aldrig på dagtid. Bara på kvällarna under Majken show på skötbordet! Och jag älskar det ljudet! 

Jag tycker att januari var en perfekt månad att få barn i. Man kunde gå inne med gott samvete i början och det blir bara ljusare och varmare hela tiden. Tänk att få i oktober och bara gå mot mörkare och kallare. Grattis mig själv till en perfekt tid att vara föräldraledig på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar