onsdag 11 maj 2016

Fel fel fel

Idag har ingenting gått rarätt för mig. Det har varit en sån där dag så jag bara räknat ner timmarna tills jag får lägga huvudet på kudden. 
Majken har sovit x4. Tre av gångerna lade jag mig för att försöka vila. Då sov hon MAX en kvart. Den fjärde gången struntade jag i det. "Ingen idé...." Då sov hon två timmar. 

Sen skulle jag vara duktig och klippa gräset. Och jag kör tokfast med gräsklipparen. Och då menar jag verkligen TOKFAST! Aggregatet hänger liksom på en sida stocken till rondellen och själva gräsklipparen är kvar i rondellen. "Jag chansar.." Den chansningen gick inte hem. Typiskt att Jens stod och tittade just då. Fast vad hade det gjort för skillnad? Svårt att gömma en fastkörning när man sitter just fast. Man sitter ju i klistret så att säga :) 

Och det har liksom varit såhär hela dagen. Så mitt humör har varit lika med noll. 
Sen har Jens haft sin T R Å K I G A eftermiddag. Det gör aldrig saken bättre. 
Så ikväll då. Skötbordet innan läggdags. Majken drar igång sin sedvanliga show för att låtsas att hon inte är trött! Och när jag tar en tvättlapp och tvättar under hakan så lägger hon av ett av sina första riktiga skratt! Ett riktigt bubblande bebisskratt! :) hon vet allt när hon ska göra sin mamma på gott humör! 

Så drar jag fram kameran för jag vill filma och visa Jens, då filmar jag SÅKLART åt fel håll så jag filmar mig själv! Denna dagen liksom......... 


När Majken fick se sin mammas marker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar