söndag 11 augusti 2013

De regnar å regnar

Hade verkligen sett fram mot den här helgen jättelänge. Hade absolut INGENTING inplanerat. Och det är absolut första gången det händer den här sommaren :)

Fredagsmyset var inte mycket till mys så jag gick och lade mig ganska tidigt i min ensamhet. Lördag gick jag all in för att måla klart utsidan på altan. Solen sken och det var varmt. Inte ett regnmoln i sikte och yr.se lovade 0,1 mm vilket inte skulle få störa min målning.

Vid sista penseldraget kände jag dock en droppe. Jäkla yr!!! 
Men jag tänkte att 0,1 mm är ju pyttelite. Det kom mer. Det kom alldeles för mycket mer. Det regnade resten av dagen och långt inpå natten. Jag tror att målningen klarade sig då det mesta är under tak. Men jag ska aldrig mer lita på yr.se :)

Åkte istället till stan och shoppade massa saker till altan. Mysigt blev det! Betydligt roligare än att måla haha ;)
Kom hem, fixade ordning allt och svirade sedan om för 25-årsfest i stan :)

Idag klädde vi om för fortsatt 25-årskalas och tänkte att vi hinner nog ta en runda golf innan, i kalas-kläder! Längst bort började det ösa ner. Festkläderna, festfrisyren och festsminkningen var nu ett minne blott, men klockan blev så mycket så jag fick se ut som en luffare på dagens kalas, hann åtminstone byta kläder. :)
Snygg tjej, verkligen! :)

1 kommentar: