fredag 2 augusti 2013

Mega-muskler

Igår bestämde jag mig för att göra ett nytt försök med träningen. Gym. Med Jens. Han leker min pt och jag leker elev. Det gick bra första gången i alla fall.

Körde på max. Lyfte det jag orkade så många gånger jag kunde. För att sedan se resultat när jag ska "maxa" nästa gång. Gymprat gör mig lika förvirrad som ni säkert blir när ni försöker förstå vad jag menar. 

Jag körde bänkpress och benböj. Otroligt nöjd då jag på min allra första gång lyfter mer än halva min vikt :)
Men nu räcker det med skryt för den här gången! Nu ska vi prata om det underliga. 

Jag hoppades på träningsvärk från en annan värld, vaknade upp utan att känna ett dyft. Besviken? Ja! 
Cyklade till jobbet utan problem, cyklade hem utan problem. Golfade även en runda och kände ingenting. Sedan hade vi fredagsmys hos svärisarna och jag satt still i soffan i två timmar. När jag reste mig därifrån var det inte längre ben. Det var två stockar. 

Skönt tänkte jag och kände efter i bröstmusklerna. Baaaam! Den ena var ond men den andra känns det ingenting i? Ingenting alls. Och jag vet ju att jag inte lyfte all vikt med enbart vänsterarmen.

Är det all slit på posten, högerarmen lyfter dag ut och dag in? Eller frisbeegolfen? Jag fattar ingenting. Råklen i vänster och megamuskler i höger! 
Sådär bredaxlad kände jag mig när jag pumpat på gym haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar