måndag 20 januari 2014

Massa nytt

Helgen var den bästa på länge. Underbara älskade föräldrar! 
Jag vaknade lördagen av huvudvärk. Gick upp och provade men gick och lade mig igen. I hopp om att det skulle sluta. 
Runt elva - halv tolv knackade det på fönstret. Vem fasen kommer nu då tänkte jag. Ont i huvudet som jag hade.. 
Då hör jag mammas skratt. Och Jens utbrister; nämen, har ni köpt en ny bil?
Och då hör jag även pappa. Vilken överraskning va? 

Helt ovetandes om detta har de åkt ner till Karlstad, lämnat in BMWn och köpt med sig en ursnygg Audi! Och passade på att hälsa på. En natt stannade de, och det har varit så trevligt. Och spontant! 
Kunde inte haft en bättre helg. 
Nu slapp jag tänka allt för mycket på kommande måndag också. 

Även fast jag lyckats koppla bort tankarna så blev de ju måndag. Och måndag betydde nytt jobb! 
Nervös som en liten gris steg jag idag in på receptionen på Stora Enso. 
Jag hade inte behövt vara nervös. Alla välkomnade mig så glatt. De flesta visste vem jag var. Håkan och Yvas svärdotter, hon som cyklar eller Jens flickvän. 
Alla visste något om mig :p 

En visste till och med att "de var jag som hade en mamma med ny höft".. Jomen, de är jag det! 
Detta kommer att bli superbra! Första dagen är gjord och självklart är jag slut i huvudet. Men det betyder bara att jag verkligen försökt få in all information som alla så vänligt försökt få in i mig :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar