tisdag 2 juli 2013

Cykel t/r

Jag har ju äntligen börjat cykla till jobbet igen. Eller cykla och cykla, glider på låga växlar. Det funkar fint, lite yrsel precis när jag stiger av cykeln. Men det som inte dödar härdar. 

Igår när jag klev in på postkontoret, givetvis med cykeln. Då står hela gänget på morgongymnastiken i en ring. Och det bara haglar kommentarer som ; nya postcykeln eller? Ska vi byta? Gud vad snygg! 

Och jag bara tackar och tar emot, den där cykeln och jag har ju haft våra mil ihop! :) underbara och jobbiga mil! Och jag saknar det som tusan! 

När jag bestämde mig för att testa cykla till jobbet så tänkte jag främst på bilen. Vad glad den skulle bli av att slippa köra en gammal brevbärare varje dag. Sedan tänkte jag på Jens. Vad glad han kommer bli när han slipper oroa sig för att den där gamle brevbärarn ska göra något tok med sin älskade beemer.

Men nu har jag kommit på en sak. Gladast av alla är faktiskt brevbärarn! Att slippa sätta sig i bilen varje dag. Att istället ta fram två-hjulingen och bara njuta! För det gör jag. Njuter alltså.

Imorse var det 13 grader varmt, men kändes som 13 grader kallt.
Backen här utanför var iskall och då ska vi inte tala om hur kallt det var att cykla över älven :) MEN trots allt så njöt jag! :)

På hemvägen var det motvär från helvetet. Men jag lovar, hade ni sett mig komma där så hade ni sett ett leende. En leende, snart helt frisk brevbärare:)
Underbara känsla, underbara cykel! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar