måndag 15 juli 2013

Nytta med nytta

Något som är praktiskt är ju att förena nytta med nöje. Ni hör ju hur klyschigt det låter. Men praktiskt, ja! 
Likt den där cykla-till-jobbet-grejen har jag även tagit detta ett steg längre.

Jag förenar nytta med nytta. Jag låter som en prinsessa, duktig och flitig och bla bla bla. Men det bryr jag mig inte om.
Jag sitter ju i den där gula Fiaten minst fyra timmar om dagen. Och det är ju nyttigt, för pengarna måste ju in.
Och här kommer den andra nytto-saken.
Istället för att lyssna på evighetslånga reklampauser på reklamradion så laddar jag hem P3 dokumentär och är fullkomligt såld. Jag älskar det, glida runt i skogen och lyssna på spännande, hemska, mysiga, roliga och förvånansvärt intressanta dokumentärer! 

Inte visste jag tillexempel att det inte bara är World Trade Center och Anna Lindh som skedde 11/9. Ronnie Petterson tog även han sina sista andetag det datumet. 

Jag har lyssnat på allt från Olof Palme till flodvågskatastrofen. Stureplansmorden och Norrmalmstorgsdramat. Svartenbrandt och Thomas Quick. 
Ja, det känns som jag skulle göra succé i Jeopardy i kategorin Stora händelser i Sverige. 

I öronen idag blev det Gottrörakraschen och Arlandarånet. Och Ronnie Pettersson då. Det finns så mycket händelser som jag som är nittiotalist bara hört lite lätt om. Men egentligen inte har en aning om. Säg bara Estonia, det vet alla vad det var. Men jag har aldrig uppfattat att det var SÅ stort, så mycket folk och så hemskt. 

Nu ska jag inte göra det här till en dokumentär, men jag rekommenderar verkligen P3 dokumentär. 
Bara ladda ner, gratis! 
Och nån vis snubbe sa ju någon gång; 
Kunskap är makt!
Vem det var vet inte jag, men om någon vecka har jag nog lärt mig det med ;)

1 kommentar:

  1. Han på bilden fattade helt fel, "kunskap är mat" tyckte han att du skrev så försökte han äta upp boken. / Svm

    SvaraRadera