torsdag 19 mars 2015

Bästa nattveckan EVER! (I alla fall sen i somras)

Jag vet att de pratade om det i somras. Gubbarna på bruket. "Vad lätt det är att jobba natt på sommaren.." 
Och nu förstår jag varför. Hela hösten och vintern. Ett totalt mörker. 
Du stiger upp och då börjar det mörkna. 
Jag har inte känt mig sugen på att göra någonting alls. Trött, mörkt och oftast grått och trist. 

Men nu, nu är de fart i den här gamla damen. Vaknar runt tolv, solen skiner in genom persiennen och jag får ett sug att vilja gå ut! 
Har gått långpromenader varenda dag den här veckan. Fått sol och ny energi. 
Gud vilken kliché tänker ni väl nu.
Men på riktigt. Jag har aldrig varit så pigg en nattvecka som jag är nu! 
Eller jo, i somras senast. Men det känns som en evighet sen. 

Så fruktansvärt skönt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar