söndag 15 mars 2015

På gång

Nu är allt på gång. Vi har annons ute på blocket. Haft visningar och förmodligen snart några bud på vår lägenhet. 
Snart kanske vi flyttar härifrån Lundagård till Lövåsen. 
Kanske redan i maj. Det har gått fort. 
Jag har i många år pratat om Lövåsen. Det ligger mittemot den värsta backen på elljusspåret. Precis där man vill tänka på annat. "Där skulle man bo.." har väl rusat genom huvudet x antal gånger. 

Och nu är det på gång! 
Skräckblandad förtjusning! Jag förstår ju att det är mycket jobb med ett hus och en STOR trädgård. Men klart vi kommer klara av det. 
Jag har redan tänkt ut en tavla jag ska göra ordning; 
We believed we could, so we did! 
Det är ganska talande för oss två. Vi tror på oss själva, och det gör såklart våra föräldrar med! Tacksam att vi har våra föräldrar som ställer upp och stöttar när livets stora beslut ska tas! 


In och titta, lägg gärna ett bud om ni vill flytta hit ;) 

Igår var jag på krogen. Jag börjar bli för gammal. Det är inte ens kul. Samma låt hela kvällen, dunk dunk dunk. Kul att sjunga med osv. Tacka vet jag svensk musik ;)
Jag trillade omkull också. Inte för att jag var full utan för att klackskorna saknade dobbar när jag skulle göra mina behov i en isig, mörk skog. 
Jag har sträckt mig i ena skinkan, blåslaget knä och höft och handleden är öm. 
Jag säger ju det, jag är för gammal ;)
Nästa gång tar jag converse! 

Och sen fick jag höra en sak som jag blev så förbannat arg och ledsen över. 
Och ja, jag har ganska kort stubin så det brann över. 
Jag satt och åt mat i väntan på skjuts och ett fullt drägg säger hånfullt ; 
Öh, blondinen, bär du på tvillingar eller? 
Jag vet att jag inte är fet, jag vet att jag inte ska ta åt mig. Men vem har rätten att säga så till någon annan. 
Jag kan säga såhär att jag fick honom utslängd. Och Jens är en ängel som ställer upp. 
Idioter det finns, och jag är hundramiljoner vackrare än såna där ägg! 
Men, såna där saker sårar!! Usch!! 

Det blev ett långt inlägg idag, roligt när jag har något att skriva om :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar