lördag 14 mars 2015

Magsjuka

Först började de på Jens i söndags. 
Ingen fara sa jag till de på jobbet. 
Han har nog fått i sig något konstigt bara. 
Jag kanske även sa att jag är av annat virke. Lite på skoj liksom. 
Men man ska inte ropa hej. 
Jag räknade ner de där 48 timmarna. Men uh vad risig jag blev innan timmarna var över. Bättre virke liksom? 
I helsike heller. 
Jag blev inte riktigt lika sjuk. Men tillräckligt för att inte vara välkommen på jobbet i alla fall. 
Och sen har illamåendet suttit i. Rätt tröttsam sjukdom. Viktnedgång och sånt onödigt. 

Men vad är väl en magsjuka såhär i slutspelstider? Brynäs slog (lite oväntat) ut Färjestad. Och jag har en mekanikerkompis på jobbet att fira med. Vi är två, på hela bruket! 
Jag är ju utböling så de säger sig självt varför jag håller på ett annat lag än de obligatoriska FBK. 
Han är från Deje och de säger allt de med säger dom. Jag vet inte jag. Dejing eller inte, smart farbror skulle jag säga :) 
Och nu i efterhand så vet vi ju vilka som va starkast! 
Första slutspelet på 21 år utan FBK, inte konstigt de är så bortskämda.  
Oh, som jag törs vara kaxig i vargaland nu. Men jag har inte varit de sen 2012 så det är på tiden ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar