söndag 6 november 2011

Äppelpaj, kryckor och pizza

Det är väl en bra sammanfattning på vad jag hunnit med den här helgen.
Jens kraschade knät på matchen borta mot Åmål.
Som jag missade. Tacka gud för det, kanske?
Så vi satt på akuten i fem timmar.Han fick åka rullstol och jag fick köra.
Så trots allt, var det lite roligt i det tråkiga.
Nu är han en kryckhoppande hjälte utan större smärtor igen!

Efteråt var vi så hungriga. Vi satt där mellan elva och fyra.Så vi valde att rucka lite på regeln "inte en enda pizza i november."
Vad gör väl en pizza om hundra år?
Så vi åkte till 91:an och kollade på Färjestad - MoDo!
(Gick förövrigt bra när Brynäs piskade till HV71 lite lätt sådär ;)...)


Idag var jag nog Jens bästa kompis.
Jag ställde upp och gjorde äppelpaj och vaniljsås.
För första gången i mitt liv.
Och det var även hittills den godaste jag någonsin gjort ;)
Nu funderar jag på att åka till Närköp och köpa chips.
Det var mer än ett halvår sen senast jag åt det.
Och när man väl är sugen borde det ju vara mer än okej!
Det finns många saker som talar för det.
"Jag fyller år snart", "jag vann ju faktiskt en tävling i Maj", "det är ju söndagsmys."
Allt talar för det, inget talar emot.
Så let's go, chipshyllan, nu kommer jag! :)

2 kommentarer:

  1. hoppas jens blir bra snart du ska inte se så mycket dålig hocky (fbk) brynäs går som tåget

    SvaraRadera
  2. Han blir nog bättre snart ! :) Nej jag vet, får skärpa mig! Den 26e blir det brynäsmatch iallafall!

    SvaraRadera