tisdag 1 november 2011

Oförskämt vältränad

Allt är inte på topp just nu.
Jag är inte som jag brukar och borde vara.
Det är mycket med Stockholm, livet i en resväska och min dagliga otur.
Det är det som ställer till det mycket, tror jag. Hoppas jag.
Är det någonting annat så vet jag inte vad det är, och då blir det svårare.


Sen jag började i Stockholm har jag varit dålig med träningen.
Det har varit mycket med skolan, cykeln på fel ställe, ont i halsen.
Ja, ni vet, de vanliga "vill-inte-träna-ursäkterna"
Idag brydde jag mig inte i det där.
Jag tog mig ut och sprang, fem kilometer uppe vid Sisu.
Och ja, det gick oväntat bra.
Vet inte om det berodde på det fallande mörkret som jag inte vågade stanna.
Tyvärr så vägrar jag ju inse att jag faktiskt BEHÖVER alla dessa astmamediciner.
Så av dumhet, snålhet och envishet har jag vägrat köpa det.
Det finns på Apoteket, men jag vill inte gå dit, för jag vill så gärna klara mig utan det.
Uppenbarligen så gör jag inte det.
Så de är väl dags att punga ut de där tusen kronorna på mediciner........
Men jag var åtminstone oförskämt vältränad, så nu kommer jag nog ut igen!
Så fort jag bara kommer hem från Stockholm på torsdag igen.
Kanske dags att ta ut hockeyinlinesen igen!! :)


Förresten börjar köket bli klart, känns riktigt gött!
Jag blir glad varje gång jag kommer in där och ser hur fint det är:)

Köket som börjar på att bli klart! :)
Köpte ny diskbänk och hela kittet igår!

Såhär mörkt var det när jag sprang.
Dum som jag var trotsade jag mörkret.
I skogen gick det an.
Men mörkret i tunneln, var allt annat än att leka med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar