tisdag 22 november 2011

Små tanter

Var in på Telia igår.
Som vanligt var det alldeles för mycket kunder,
och naturligtvis på tok för lite personal!
Någon som känner igen sig?
Mina damer och herrar, här talar vi om Telia!

Jag satt där i väntan på att mitt nummer skulle komma upp på skylten,
jag satt ju precis som alla andra, uttråkade, trötta och en aning stressad på att det faktiskt går så saaakta.
Däremot så var det en liten tant, ni vet sådär som de värsta tanterna på stan ser ut.
Små, välklädda (ifall det skulle gå och bli storm), och oftast ler de inte någonting på en hel dag.
Precis en sådan tant var inne i butiken. Hon hade en nummer långt bak i kön, och var PRECIS som alla andra, MISSNÖJD!
Men skillnaden var att hon gick och frågade alla andra kunder i butiken om denne hade lust att byta lapp med henne?
För hon skulle ju "Faktiskt bara fråga en sak.."
Ja, men snälla tant, det ska nog inte vi andra göra?
Varje gång det blev ett nytt nummer, "sprang" hon fram och frågade om hon bara fick ställa sin snabba fråga?
Och varje gång mota de bort henne?
De måste ha mycket viktigt i sina liv de där extra stressade pensionärerna?
När hon väl kom fram och fick ställa sin snabba fråga, tog detta MINST tio minuter...
Mer trevliga tanter åt folket, tack! :)


Nu till något viktigt, åker in till Stockholm imorgon och skriver tenta! HÅLL TUMMARNA!
Klockan nio sitter jag där och kallsvettas! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar