onsdag 14 november 2012

Ur en brevbärares synvinkel

Inne i samhället, så är det oftast brevlådor som sitter gruppvis. För att förenkla arbetet för oss och med tanke på miljön. Istället för 220 stopp där jag kör i samhället, gör jag kanske bara 50-60, ja ni förstår..

Det finns dock enstaka lådor som sitter ensamt. Så nära ägarens trappa som möjligt. Det är om personen fått dispens på grund av ålder eller något handikapp. Sådant förstår jag fullt ut! Och gör med GLÄDJE ett extra stopp där för att förenkla dennes vardag!

Sedan finns det andra som valt att plocka ner den vanliga grå standard-lådan. Ni vet vilken jag menar. Och istället köpt en lyxig variant. Det är omöjligt att få i posten snabbt och oftast har de stora paket som lätt hade gått i standard-lådan. Men nej. Här ska det vara fint vet ni. De har åkt enda till Claes Ohlson och köpt sig en SVINDYR lyx-variant! Ni förstår nog min pik!

Tyvärr har folk tagit det här ännu ett steg längre. De har plockat ner standard-lådan från lådstället. De har tagit sin fula, opraktiska Claes Ohlson-låda och satt upp den utanför sitt hus. Detta händer i alla åldrar!! Men oftast unga, lata människor! Vart är världen egentligen på väg?? De orkar inte ens gå till sin brevlåda och hämta posten längre!!
Detta tycker jag är skrämmande, riktigt otäckt faktiskt!

När jag var liten blev jag jätteglad när posten kom och sprang ut och hämtade den. I hopp om att Bamse eller Kalle Anka skulle vara med!

Något som är ännu mer skrämmande är att under mina fjorton mil som jag kör dag ut och dag in. Så är det bara två stycken barn som ALLTID är ute och leker! De kommer springandes direkt när jag kommer och vill prata lite! Men herregud? Vart är alla andra barn? Är det enklast för er föräldrar att låta dom sitta inne vid datorn/tvspelet? För där är de tysta och får som de vill!?
Jag tycker det är otäckt! När jag får barn så ska de vara ute och leka, året runt! Så växte jag upp, och bättre uppväxt hade jag inte kunnat få! Att vara ute var ju det bästa som fanns?!

Ta hand om er hälsa och era kroppar, ni kommer bara må bättre utav det ! :)

Nu ska jag sluta vara bitter. Jag ska istället berätta något kul! Jag har haft Sanny Lindströms klubba ståendes ett tag. Gav bort den i födelsedagspresent till Oskar :) fick tillbaka detta! Kan vara det bästa jag gjort ;) Sanny mot Bäckis haha !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar