måndag 4 januari 2016

Att inte veta

Kontrollfreak deluxe. Jag måste veta allt. Ha koll på allt. Tider och datum. 
Tider framförallt. Det är det viktigaste. Som när jag ska till jobbet, jag åker samma minut varje dag. Stämplar in samma minut och så vidare. Det ger mig ett lugn, det här med rutiner och att ha koll på vad som ska ske. Och när. Och hur. 

Nu är jag helt och hållet ute på hal is, för jag vet inte alls när bebisen vill titta ut. Hur det kommer gå till. Eller hur lång tid det kommer ta. 
Jag är helt utanför min lilla tidsbubbla där jag trivs. Jag lämnar allt åt någon annan. 
Men jag börjar inse att det kommer gå bra det med. 
I skrivande stund är det 21 dagar kvar till den beräknade dagen. 21 dagar - tre veckor. Men det kan ju i princip ske när som helst :) det är bara att gilla läget och släppa kontrollen det, fröken Jansson! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar