lördag 9 januari 2016

Vackert

Som vädret är nu. Älskade Sverige! Vad vackert det är! :)
Idag har snön fallit konstant sen tidigt, tidigt imorse. Nu sitter jag tyvärr inte inne på pappas ögonmått, men vi måste ha uppemot 20 cm här på Lövåsen. 

Ikväll har vi varit ute och plogat/skottat. Vore ju jobbigt om bebisen ville titta ut inatt och vi hade slarvat med plogningen. Nu litar jag såklart på BMWen, men det är bättre att ta det säkra före det osäkra. 
Jens satt i traktorn och jag gick runt med skyffeln. Puderlätt snö, så ingen behöver oroa sig för att jag slet ihjäl mig. 

När min uppgift var klar gick jag och spårade vägar åt rådjuren så de lätt tar sig fram till all mat vi erbjuder. Inte ska väl de behöva pulsa mer än nödvändigt liksom ;) 

Nu har jag helt och hållet glömt bort att ta någon bild. Men det är vinterlandskap, som jag gillar allra mest! Tacka vet jag januari :) -10° visar termometern men det känns mer som -3°, snön för ju med sig sådan värme. 
Älskade vinter, häng i nu några månader till! :)

Bild från innan det började snöa :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar