tisdag 19 januari 2016

Dagen som gått

Jens har gått på sin arbetsperiod igen. Fyra pass kvar, sedan ledighet. Enligt schemat i alla fall :) 
Sen får vi ju se hur det blir med det, för det är det ju bara en som vet. Och denna Någon är oförmögen att tala om det för oss! :) 

Jag är hungrig dygnet runt. Och försöker äta och dricka så nyttigt som möjligt. För det blir många mål om dagen. 
Jag har gått upp med Jens klockan fem och ätit frukost, lagt mig och sovit igen. Gått upp ätit lite mer frukost. Hållt mig bra till lunch. Ätit lunch. Lite mellanmål för att hålla mig till middagen. 
Och nu är jag tvärhungrig igen. 
Ska bara vänta in Jens från sin hockeymatch och sedan äter vi ett kvällsmål. 

Hoppas med allt jag är värd att jag inte vaknar fem imorgonbitti med. Jens klocka ringer inte så hoppas på lite mer sömn :) 

Förutom alla måltider har jag mest tagit det lugnt idag. 
Bäddat rent i sängen, hållt fart i kamin, gjort lingonsylt, hämtat posten och plockat undan lite. 
Det blir inte så många knåp här hemma, men är det någongång i livet jag med gott samvete kan ta det lite lugnt så är det väl med fem dagar kvar till beräknad födelse... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar