söndag 10 januari 2016

Snäll tjej

Idag är det femton dagar kvar till beräknat datum. Barnmorskan säger att bebis är fixerad och att det kan hända när som helst. 
Jens har telefon med sig i fabriken IFALL jag skulle ringa. Jag har även telefonnumret till båda ändarna på maskin. Om inte Jens skulle höra sin telefon.
Jag är ju väldigt mot det här med telefon på jobbtid, så jag skulle ALDRIG ringa i onödan :) för att småsurra med honom. Aldrig! Vi skulle nog kunna räkna de gånger jag ringt honom när han är på sitt jobb. 

Men idag hände det. Och jag tror jag skrämde slag på honom. 
Med panik i rösten ringde jag. På grund av strömavbrott. Jens har alltid varit hemma när det hänt innan. Jag har inte brytt mig om att ens titta i proppskåpet..
Och nu satt jag här i mörkret med svansen mellan benen. Svart som sjutton blev det och jag blev rädd. 

Det visade sig dock att det inte var mitt proppskåp, utan i hela Forshaga?! Men nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra.
Och behöver inte skrämma slag på Jens som trodde det var BB-time. 
Nästa gång jag ringer är det nog det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar