lördag 2 januari 2016

Lördagsmys

Det är JVM på tv. Jag har precis skalat av potatis som jag satt in i ugnen. Köttet ligger i marinad. Drickan på kylning. Ljusen tända. Det är en lördag på Lövåsen. 

Jag är van vid att Jens svarar väldigt kort på mina extremt viktiga frågor mitt under en hockeymatch. Det är liksom hans liv det här med hockey. Finns inget som kan få honom lika intresserad som en NHL-match. Men jag är van. Och jag är helt okej med det. För jag vet att innerst inne kommer jag nog liiiiite före hockeyn, men bara lite haha ;)

Men idag är det annorlunda. JVM står och går på tvn, det är som vanligt.
Det som inte är riktigt som det ska är att Jens har vart ute och mekat med traktorn första och andra perioden. Den har vart stillastående pga något jag glömt och snön vräker ner.
Och nu drar tredje perioden igång och Jens kommer in och säger ; 
"Jag tar och plogar lite jag.. "

Ratad av en traktor från andra världskriget är inte samma sak som en hockeymatch ;)
Men nya intressen är också bra intressen, tur vi flyttade till en "gata" med traktorintresserade grannar som mer än gärna spenderar sin lördag med det där vraket därute! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar