söndag 22 januari 2012

Hård tjej!

Satt och tittade på NHL idag, Washington - Pittsburgh.
De åkte på huvudtacklingar så de bara small av de.
Tuffa grabbar de där.
Och jag kan naturligtvis inte låta bli att tänka; Jag är en av dem...
För DE är jag, faktiskt!
Visst jag spelar inte i NHL, jag spelar hockeybockeyturnering.
Jag spelar inte på tex Madison Square Garden, jag spelar på Ängevi.
Och jag väger inte över 60, MEN jag "tacklar" de som väger över 110 ;)
De är inte dåligt!
Och en viktig sak till, jag är brutta!Väggen jag åkte på var grabb! Undrar om han har lika ont som jag, haha! ;)

Men iallafall, jag går här med min nackkrage, fuskar då och då..
Men nacken är stel av sig självt, så att röra den är ju omöjligt hur som.
Höfterna är blåa och svällda, känner mig mer bred än någonsin över höften!
Näsan ser väl bra ut igen, fast den är uppsvälld inuti. (slapp iallafall krokig näsa a la Ovechkin)
Hjärnskakningen är nog på bättringsvägen, snurrar inte längre.
Men illamående och ständig huvudvärk är väl nog ändå.
Läpparna är alldeles knöliga, varför skaffa botoxläppar när man kan spela hockeybockey mot killar?;)
Och nu till det värsta, BLÅTIROR! Under båda ögonen, och över näsan.
Hur snyggt är det på en skala?
Tackar gud för att det finns smink!
Har aldrig varit någon sminkartyp, men nu är de lager på lager-principen som gäller.
Kan den vara bruten tro? Den lever ju sitt eget rock´n´roll-liv, och dunkar på hela dagarna..
Så vad kan vi dra för slutsats av detta?
Jag måste vara en helsikes hård brud!
Nästa år ska jag smyga in mer skydd på kroppen, och kanske, men bara kanske, lära mig svänga fort!

Lyckliga tider, Kos 2009, där hade jag lite finare ansikte än dagens! ;)

Det är jag och Bäckström som lider av hjärnskakning.
Säkert lika hårda tacklingar!
Skulle frågat honom här om vi skulle umgås om båda blev invalida samtidigt haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar