torsdag 19 januari 2012

Hockeybockeyturnering 2012

Igår var den årliga hockeybockeyturneringen med gamla skolan.
Jag var taggad till tusen!
Gled genom turneringen med FEM raka vinster!
Fem minuter in i semin stod det tre noll, finalen var ganska given.
Då small det, och som det small sedan, svart blev det, en total bläcka!
Jag hade blivit sänkt, helt och fullt.
Mina 55 kilo hade inte stått pall för de 110 som jag krockade med!
Klen? Kanske, eller bara för liten för att krocka med en dubbelt så stor person!

Jag minns egentligen ingenting.
Minns bara hur FÖRBANNAT ont det gjorde att krocka med mitt ansikte i hans axel.
Sen vakna jag av att domarn satt på huk och försökte få kontakt med mig..
Hade tydligen fallit bakåt av smällen och slagit bakhuvudet i isen.
Jag ville gråta och jag ville berätta hur ont jag hade, men min hjärna fattade ingenting så jag låg där tyst..
Fick nackkrage ganska så fort och lades på bår.
Ambulansen kom och de tog med mig till Centralsjukhuset i Karlstad.
Vet inte hur många doktorer jag fick träffa..
Inget fel på nacken, tackar högre makter för det!
Däremot har jag fått hjärnskakning, sned näsa och ont ÖVERALLT i hela kroppen!

Sitter här med nackkrage, fortfarande, för att jag har så ont i nacken som är sträckt i varenda muskel som finns.
Huvudvärken och illamåendet är inte att leka med.
Ryggen och höften tar kol på mig.
Armbågen är helt stel och öm.
MEN JAG GJORDE IALLAFALL EN ASSIST ;)
Vilket är bra då jag var ensam tjej i mitt lag, 9 forna hockeyspelare och lilla jag :) haha!
Nu har jag tröstbeställt lite kläder från Nelly och allt känns bra!
Har dock väldigt jobbigt för att läsa, titta på tv, dator och tillochmed telefon..
Så rastlösheten börjar krypa fram, och att greja på här hemma är omöjligt när jag mår som jag mår!

Nu ska jag börja kurera mig till nästa års turnering! :)
Ha en bra dag! :)
Kram på er, och ta hand om er!
Och för guds skull, använd hjälm, den räddade mig igår! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar