söndag 9 december 2012

Japaner, japaner, överallt japaner!

Jag skojar inte. De är överallt. De tar kort på allt de ser och de badar med kläderna på. Och då menar jag inte shorts eller klänning. Utan nu pratar vi jeans, tjocka huvtröjor och jackor! Alla har oftast exakt likadana tröjor, (så de inte ska tappa bort varann?) och så har de flytvästarna på sig hela dagarna. Även på stranden.

Barnen har flytväst och simring. De är ganska underhållande att titta på. I liten mängd. Tyvärr kryllar det av dom. Överallt! De kommer i STORA båtlass, släpps av på någon ö och så springer de och tar kort på allt de ser. Sen far de iväg igen!

Idag har vi varit på Chicken Island. Vi och japanerna såklart :) soligt och varmt än, men jag tror att det är ett oväder ganska nära nu för hela himlen blinkar till ibland!
Den ön var inte lika bra som de vi var på första och andra dagen. Men vem kunde veta det innan vi farit dit? Vi såg en varan när vi var på upptäcktsfärd. Och så finns det attackfiskar här som VERKLIGEN går in för att attackera och bitas! Vilket gör det hela lite till ett äventyr när det ska badas :)

Jag har fått fota av Jens systemkamera så att ni kan få se lite bilder. Blev dåligt tagit med telefon idag :(

Igår skickade jag upp en sån där Thailands-lykta till farfar i himlen! Den flög verkligen högst av allas, och lyste längst. Det var väldigt vackert! Hoppas han fick den så han vet att jag tänker på honom :)

Och så till sist, en hälsning till pappa! Idag är jag röd i ögonen för att jag "dykt" så mycket. Eller i alla fall varit under vatten haha ;)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar