måndag 17 december 2012

Prah nang beach

Imorse tog jag och Jens en long tail boat bort till Railay beach. Sist vi var där förstod vi inte riktigt vad grejen var med den stranden. För den såg precis likadan ut som vår egen Ao nang beach. Men nu när vi är lite mer rutinerade och har läst på så fattade vi att man skulle vandra en bit för att komma till en av världens finaste stränder, Prah Nang Beach!

Så vi började gå, och det var nog den fränaste vägen jag gått någonsin! Man gick liksom under ett sånt där högt Thailandsberg. På ena sidan och över sig var det bara berg och på andra sidan var det djungel full med apor!

Till slut kom vi fram och det var grymt vackert :) tyvärr kom det mer och mer turister och till slut var det fullt. Men vi var där tidigt och fick uppleva det vackra i alla fall! :)

På hemvägen sen fick vi dela båt med en drös japaner. Och herregud vad de tjattrade. Det är första gången som jag gillar att motorn låter som den gör och att det absolut inte går att prata!!

Nu på kvällen har jag vågat mig på pizza igen, och än så länge håller magen ;)
Godnatt då :)
(blev dåligt med bilder igen, men en på Jens när han handlar lunch i en long tail boat.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar