söndag 16 december 2012

Tredje advent

Det går fort. Det gör det. Känns inte som att det var så längesen jag satt där i världens minsta flygstol och var förbannad för att jag inte kunde sova. Och att sedan stiga ur och möta värmen som riktigt slog mot en. Men nu är det snart två veckor sen. Två bra veckor! Och när jag kommer hem kommer Robert säga; du har varit i Thailand i två veckor och du är inte ens brun. I vanlig ordning. Så säger han jämt när jag varit iväg. Jag får alltid underkänt i brunhet!

Idag for vi ut till Poda Island. Så tråkigt att det är på tok för mycket turister, det förstör alltihop! Det är så vackert där , som i en resekatalog. Men det är folk överallt, tyvärr! Sedan kom regnet. Här kommer inte regnet smygandes, här öser det ner direkt! Så vi hoppade i vår longtail boat och åkte hemåt i ösregn! Men ingenting är otäckt efter den där taxiresan igår så det kändes lugnt :)

Jens lärde mig förresten att snorkla idag.. Eller lärde och lärde, han försökte ha kurs med mig i alla fall :) jag vet inte om han var nöjd med sin elev eller inte, men jag känner mig rånöjd i alla fall!

Sedan åt jag kyckling och ris i vanlig ordning, får inte lämna något åt slumpen ;) Inge mer magsjuka, TACK ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar