söndag 23 oktober 2011

Hockeyhelg

I fredags vankades det bio, halvvägs till stan stannade vi på hockey i Löfbergs Lila Arena.
Vi lyckades bli kvar där och kolla på Skåre - Nyedshov.
Usel match, men tacka vet jag en varm hall!!
Så Svensson Svensson får vänta ytterligare.

Igår fortsatte hockeyhelgen i en betydligt kallare hall, Ängevi.
Och denna gång för Olsäter - Kristinehamn.
Satt i utvisningsbåset och skötte musiken.
Inte alltför många misstag, blir snart något att skriva i mitt lite småtunna CV ;)
Olsäter ledde med 2-0, men två misstag senare var vi framme vid förlängning.
Som sedan ledde till straffar.
Straffar i division 3, helt okej faktiskt!
Roligt, men lite för spännande för min del.
Tre straffar senare per lag, krävdes ytterligare en till.
Nummer 21 för Olsäter lyckades göra en riktig Foppa.
Man ska väl förtjäna att glida runt i just den tröjan så!


Just nu har vi firma Håkan Johansson AB med medarbetare här.
Och jag sitter här och slappar kanske ni tänker?
Håller på och renoverar köket.
Och just nu slipas det väggar.
Slipa väggar + tokastma = inte okej.
Därav min lathet att ligga i soffan!
Godtagbar ursäkt? Kanske, kanske inte.
Ska väl gå dit och kolla om jag kan dra ett litet strå till stacken åtminstone.
Min hockeykarriär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar