lördag 8 oktober 2011

Tankar om att gräva bort Skåne till Danmark?

Sist jag var i Löfbergs Lila, stod jag i den stora entrén och väntade,
det var ganska folktomt då matchen nästan hade börjat.
Då kom det fram två stycken killar till mig, kanske i 25-årsåldern..
Så frågade den ena;
"Do you know where I can poo?"
Jag tänkte bara, men driver de med mig eller??
Vad gör två engelsmän i Karlstad, och framförallt vad gör de på hockey?
Men tänkte jag skulle ge Sverige ett gott rykte med trevliga ungdomar, och svarade;
"I'm not sure, but I think it's right over there."
De kollade underligt på mig, och svarade;
"Yes, but do you know where we can go and poo?"
Jag började bli irriterad, samtidigt som jag blev osäker på min engelska.
Men svarade igen samma sak.
Då började den andra prata på svenska och sa ;
"Äh, hon fattar inte.."
Och den andra sa;
"We want to drink some beer?" Med vilda gester, som att han hade en ölburk i handen, då började de gå upp ett ljus för mig..
Så jag svarade, men kan ni prata svenska?
Och de började skratta, det visade sig att den ena var från Skåne och den andra från Sandviken.
Men ärligt talat, skånska är inte svenska.
Det han egentligen sade när jag hörde ;
"Do you know where I can poo?"
Var;
"Vet du var det finns någon PUB????"


LIIIITE bortgjord :)
Men pratar man skånska, så gör man väl det, och då får man vara beredd på sådana saker! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar