torsdag 27 oktober 2011

I roslagens famn

Nu är jag här borta igen.
Nästan vid Roslagsbanans slut,
men inte riktigt va?!

Det låter som det ska vara så vackert här.
Roslagen. Roslagen. Det ser ungefär ut som övriga Stockholm.
Bara att det saknar tunnelbana, säger jag som har koll.
Så vad har hänt idag då?
Imorse på tåget gick toan i baklås, ungefär tio minuter innan vi var framme i Stockholm.
Lyckligtvis var det inte för mig.
Jag hade förmodligen kolat av där inne av panik.
Men farbrorn som blev inlåst påstod att han inte drabbats av panik.
Fast när han kom ut så berättade han för var och en samma sak "Tur att jag inte fick panik.."
Det räckte minsann inte att säga detta en gång, utan upprepade det, så hela kupén fick informationen.
Tur att jag inte missade vad icke-panik-farbrorn hade på hjärtat!
Var sedan i skolan och gled runt lite bland all matte!
Tror det börjar sitta nu!
Elva uppgifter från lunch till fyra, hännä gåle unnan! ;)

Och nu till dagens höjdpunkt!
UGGLA gör en SPELNING i STOCKHOLM den 6e december.
Frågan är inte om jag SKA gå?
Frågan är VEM jag ska lura med mig ;)
Någon frivillig???!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar