torsdag 20 oktober 2011

Oops, they did it again..

Idag. Just idag. Och bara idag, så smet jag en halvtimme tidigare från skolan.
Jag tänkte hinna med det tidiga Oslo-tåget, för att hoppa av i Karlstad.
Beräknad ankomsttid var 18.23.
Perfekt tänkte jag, då Svensson Svensson-bion började 18.30.
Inga konstigheter att springa till bion på sju minuter.
Men in my face, SJ som nästan ALDRIG varit försenat för mig.
Lyckades snigla fram så det blev en halvtimma försent.
Så idag missade jag Gustav Svensson, med en liten tår i ögat.
Men skönt att vara hemma från skolan i någorlunda tid iallafall!


Ni har väl förresten inte missat att jag hatar ogillar Stockholm?
En sak har de som jag är avundsjuk på.
Tunnelbana hela tiden, buss hela tiden, tåg hela tiden.
Och med hela tiden menar jag NÄSTAN dygnet runt,
även fast de kanske slutar gå några timmar på morgonkvisten?
Detta klagar dock Stockholmarna på.
Hur i hela friden kan de göra det?
Har de testat, någonsin, att ha en buss som går MAX en gång i timman?!

Godnatt gott folk!



Missade min favoritbrevbärare idag.
Får väl drömma tillbaka till mina egna missöden;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar