tisdag 4 oktober 2011

Ojämnt, orakt och ogräs.

Det de handlar om i rubriken är våran häck.
När jag vaknade imorse skyndade jag mig ut, sprang bara förbi alla viktiga arbetsrättpapper, utan att ha dåligt samvete.
För visst var det något som var konstigt med häcken?
Vi har två häckar, en på var sida om gången fram till dörren.
Den ena lutade så fruktansvärt mycket, såg ut som en sån där ost som någon bara har hyvlat åt ett håll.
Pinsamt! Den andra häcken var ungefär tre decimeter högre än den första.
Vi skyller på att det var mörkt, men jag vet att det mest handlar om orutin.
Nästa år, då ska vi ha den snyggaste häckklippningen på hösten, lätt!

Nu är den åtminstone åtgärdad, ruskigt snygg, om man nu kan kalla en häck för snygg?
(Det kan man ju på sätt och vis, men då talar vi om häckar på en helt annan nivå.. ;) )

Har även rensat lite i friggebon och krattat gräsmattan! Höstfint så det bara skriker om det!
Och så sitter jag ändå här och beställer biljett från SJ, raka spåret mot Fjollträsk. Igen.
Hade mer än gärna stannat kvar, men nu handlar det bara om en natt, sen är jag tillbaka igen, förmodligen full med stress och tentaångest!


Har förresten kommit på ett väldigt vinnande koncept. Jag pluggar mycket bättre på kvällar än på dagar, på dagarna finns det för mycket annat att göra, så nu kör jag kvällsplugg istället! Precis som på den gamla goda gymnasietiden!

Nu lär jag hoppa in i duschen för att sedan bänka mig framför de desperata hemmafruarna på Wisteria Lane, sjutton minuter på mig, det ska jag väl hinna?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar