måndag 8 april 2013

Min lilla skruttis

Ni kanske tänker ;
Det är ju bara en kanin??
Men nej, han är mer än "bara en kanin".

Han är den som alltid får mig glad, som alltid kan få mig att le.
Han var den som tröstade mig när farfar försvann, han fick mig att känna glädje igen.

En liten hårboll, men så underbart go! Äter jag flingor och yoghurt, då sitter han nedanför och vill ha flingor. Äter jag banan så står han nedanför och rycker i skalet tills han får. Vi delar det mesta.

Han är sjuk nu, den lilla skrutten. Kan knappt gå, bara vinglar omkring. Vill varken äta eller dricka! Åkte in till veterinären med honom men de såg inget fel alls.. Skulle åka tillbaka i övermorgon om det inte var bra!

Datsyuk är en hjälte, han kommer klara det här, lätt som en plätt! Men skrämmer mig, det gör han! Lilla, lilla Datsyuken!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar